Gesneuvelde scene (2)

Cameraman:  Lastig kadreren hier. Weinig lijnen. Zo goed als geen visuele structuur. Kijkers haken er voor af. Ze houden niet van amorfe taferelen. Mijn reportage zal ze weer massaal doen wegzappen zoals vorige week met dat schippersechtpaar. ‘Ga toch voor die kajuit staan’, bleef ik maar aandringen. Maar om één of andere duistere reden mocht hun binnenschip niet in beeld komen.
“We verkiezen een neutrale fond”, zei de schippersvrouw die duidelijk de broek droeg. En dus werd het een braamstruik. Toen hij de beelden binnenkreeg bezwoer Polato me om nooit meer een vormeloze achtergrond te gebruiken in het geval van een interview. Je hebt echt de indruk dat het koppel een deel is van die struik. Dat zei hij. Totaal geeuwgààp oninteressant beeld, zei hij ook nog. Niet meer doen jongen. Een braamstruik, voegde hij er nog nadenkend aan toe,…. als die nu eens in brand geschoten was, dan hadden we tenminste nog iets om naar te gapen. Waaraan doet een braambos je trouwens denken, vroeg Polato die qua belezenheid het volledige TV-station in zijn zak stak. Ik probeerde me zo’n in vlammen opgaande struik voor te stellen en wist niets beters te verzinnen dan ‘een schaamdriehoek van een jonge vrouw met stevige beharing die in de fik staat.’
‘Je leeftijd verklaart veel, maar dit slaat toch alles qua maniakale seksuele focus’, zei hij enigszins verbouwereerd.

Plaats een reactie